Handelsbetingelser – VBT A/S
CVR-nr. 21 41 64 28
Farverland 1A, 2600 Glostrup
Tlf.: 72 100 700
E-mail: rute@vbt-as.dk
Hjemmeside: www.vbt-as.dk
1. Generelt
Disse handelsbetingelser gælder for alle leverancer af ydelser fra VBT A/S, medmindre andet er skriftligt aftalt. Ved bestilling accepterer kunden disse betingelser.
2. Betalingsbetingelser
2.1 Private kunder
Betaling skal ske senest inden turens start. Turen gennemføres ikke, medmindre betaling er modtaget forud, medmindre andet er aftalt skriftligt og fremgår af ordrebekræftelsen.
Betalingsmetode for private kunder:
-
MobilePay
2.2 Erhvervskunder og offentlige institutioner
Erhvervskunder og offentlige institutioner har som udgangspunkt 14 dage netto kontant betalingsfrist, medmindre andet er aftalt skriftligt og fremgår af ordrebekræftelsen.
Betalingsmetoder for erhvervskunder:
-
Bankoverførsel (efter faktura)
-
EAN-fakturering (kun for offentlige kunder)
3. Fortrydelsesret og afbestilling
3.1. Annullering af bestilt tur
-
Mere end 48 timer før turens start: Gratis afbestilling
-
Mellem 48 og 24 timer før turens start: 50 % af turens pris opkræves
-
Mindre end 24 timer før turens start: Fuld pris opkræves
3.2. Ikke-refunderbare udlæg
Kunden hæfter for eventuelle udlæg, der ikke kan refunderes af tredjepart, herunder:
-
Færgebilletter
-
Hotelovernatninger
-
Entrébilletter
-
Andre lignende udgifter
4. Levering af ydelser
Vores ydelser leveres på det tidspunkt og sted, som er aftalt i den fremsendte ordrebekræftelse.
5. Fremkommelighed ved opsamling og afsætning
Kunden er ansvarlig for, at der er tilstrækkelig fremkommelighed for bus ved det aftalte opsamlings- og afsætningssted.
VBT A/S fraskriver sig ansvar for eventuelle skader, der opstår som følge af utilstrækkelige adgangsforhold.
6. Force majeure
VBT A/S kan ikke gøres ansvarlig for forhold uden for vores kontrol, herunder – men ikke begrænset til – naturkatastrofer, strejker, pandemier, eller offentlige restriktioner (f.eks. nedlukninger), der forhindrer levering af ydelser. Sådanne forhold betragtes som force majeure og giver ikke krav på kompensation.
7. Reklamation
Reklamationer skal fremsættes straks under kørslen eller senest dagen efter. Henvendelse rettes til:
VBT A/S
Farverland 1A, 2600 Glostrup
Tlf.: 72 100 700
E-mail: rute@vbt-as.dk
8. Klagemuligheder
Hvis du som forbruger ønsker at klage over en ydelse leveret af VBT A/S, skal du i første omgang kontakte os via e-mail: rute@vbt-as.dk.
9. Persondatapolitik
Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning (GDPR). Se vores persondatapolitik på www.vbt-as.dk/persondatapolitik (indsæt link hvis eksisterende).
10. Lovvalg og værneting
Enhver tvist mellem kunden og VBT A/S afgøres efter dansk ret ved de danske domstole.